Flyttstädning inför magasinering av bohag

Att flytta till en ny bostad för med sig både positiva och negativa känslor, kanske är det roligt att flytta till ett nytt fint hem som det går att inreda på nytt men det kan också vara jobbigt att behöva tänka på alla de faktorer som spelar in vid flyttning. Abonnemang och adress som ska ändras, alla möbler och prylar ska sorteras och packas ihop och dessutom ska man städa hela bostaden fläckfritt innan flytten är genomförbar.

 

Tips för städning hemma

städningFlyttstädningen brukar vara mycket mer omfattande än vid en vardaglig städning, bland annat ska frysen frostas ur, torska alla skåp och rensa golvbrunnen. Ett tips för städning hemma är att avsätta gott med tid, beroende på storlek av bostaden kan man ungefärligen räkna med åtminstone 2 dagar. Tänk också på att balkong och förråd ska städas ut ordentligt, det kan vara en del att tänka på men checka av följande punkter kommer flyttstädningen långt:

 

  • Ta bort skruvar, spikar och tavelkrokar. Det kan även behövas återställa eventuellt befintliga hål.
  • Putsa samtliga fönster både på in- och utsidan och mellan rutorna. Finns det persienner i bostaden behövs även dessa rengöras.
  • Glöm inte att rengöra elementen och städa bakom dem.
  • Både dammsuga och våttorka alla golven.

 

Anlita hjälp för flyttstädning eller städning hemma

 
Av flera olika anledningar kan det istället vara en fördel att anlita städhjälp vid flytten. På så vis garanteras en välgjord och effektiv städning som sparar på både energi och tid. Beroende på vilken storlek det är på bostaden erbjuds det olika priser på städningen. När flytten är genomförd är det möjligt att anlita hjälp även för vardaglig städning hemma, exempelvis är det möjligt att antingen köpa enstaka städtjänster eller använda ett löpande abonnemang av städning. För att säkerhetsställa om hemstädning är något för just dig erbjuder de också en provstädning för att se om det passar.

 

Magasinering av möbler och prylar

 
Det finns många anledningar till att behöva hjälp av magasinering av möbler och prylar. Det behöver inte vara vid flytt, renovering eller resa som behovet finns, det kan också vara vid situationer som tillökning i familjen och det saknas plats eller vid tråkigare situationer som förlust av en närstående eller separation eller skilsmässa. En annan anledning är att det helt enkelt behövs mer utrymme för att förvara möbler och prylar. Arbetet utformas efter behov och gör det möjligt för en effektiv och smidig process av magasinering av möblerna eller prylarna.

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *